Mäki Markku Juhani

Diplomaattinen, päämäärätietoinen vaikuttaja

Äänestysnumeroni on 49

Diplomaattinen & päämäärätietoinen vaikuttaja

Olen 55-vuotias, koulutukseltani autonasentaja.

Olen toiminut autonkuljettajana ja samalla tehnyt autojen huollot ja korjaukset. Vuonna 1985 siirryin Linja-autoliikenne Esko Manniselle ajamaan sekä tekemään huollot ja korjaukset. Työsuhde jatkuu nykyisessä Bussi-Manninen Oy:ssä.

Olen asunut ja ollut kirjoilla Ruovedellä vuodesta 1984 alkaen.

Tällä valtuustokaudella olen toiminut ympäristölautakunnassa Juhani Sillanpään varajäsenenä. Kirkonkylän koulun johtokunnassa olin ensin varapuheenjohtajana ja nykyisin puheenjohtajana. Toimin aktiivisesti asuinalueeni asukkaiden etujen säilyttämisen puolesta Sointulankaaren kaavamuutosprosessissa.

Perheeseeni kuuluu Tiina-vaimo sekä lapset: Heli 11v., Sanna 9v. ja Mika 7v. Asumme omakotitalossa Sointulanraitilla.

Olen raitis, rehti ja osaan ottaa toisetkin huomioon pitäen kaikkia tasapuolisina. Haluan olla kehittämässä Ruovettä edelleen turvalliseksi ja viihtyisäksi asuinkunnaksi.

Vanhuksille on turvattava mahdollisuus turvalliseen asumiseen ja palveluiden saantiin. Koululaisille on tärkeä taata turvallinen koulutie sekä oikeus laadukkaaseen opiskeluun. Lukion säilyminen Ruovedellä on tärkeää. Kaikille on annettava mahdollisuus turvalliseen liikkumiseen kävellen, pyörällä sekä moottoriajoneuvolla. Esim. Kurun risteyksen liikenneympyrän ja kevyenliikenteen väylien rakentamista on Tielaitokselta kiirehdittävä. Tielaitokselle kuuluu myöskin alakylän läpimenevän tien parantaminen sekä korotettavien suojateiden rakentaminen ajonopeuksien alhaisina pysymisen takaamiseksi. Kunnan kaavateiden turvallisuutta on parannettava taajama-alueilla.

Harrastukset

Puutarhanhoidon lisäksi nautin Ruoveden Retkeilykerho ry:n Lapin matkoista syksyisin ja keväisin sekä lähiauleiden ulkoiluretkistä kesäisin. Olen Retkeilykerhon puheenjohtaja. Metsästysharrastukseni on keskittynyt hirven metsästykseen.

Olen vastannut MTV 3:n ja YLE:n vaalikoneiden kysymyksiin. Sähköpostiosoitteeni on: markkujuhani.maki(ät)gmail.com.

Vain äänestämällä minua pääsen vaikuttamaan.