Härkönen Mervi

Mervi

Hei kaikille!

Olen 4.4.-55 syntynyt eli liki 62- vuotias kolmen tytön äiti ja moninkertainen mummo. Puoliso on hallintotieteiden maisteri. Olen koulutukseltani sairaanhoitaja (AMK) ja työskentelen Keiturin Sote Oy:n palveluksessa kotiutushoitajana. Olen myös laskentamerkonomi ja matkailun asiantuntija. Hoitajana minulla on monipuolinen työkokemus vanhainkodista tehohoitoon.

Olen nyt valtuutettu ja kunnanhallituksen jäsen. Aiemmin olen ollut eri lautakunnissa. Lisäksi olen nyt mm Ruoveden Asunnot Oy:n ja Haapasaaren Kiinteistö Oy:n hallituksissa. Olen Tehyn Virtain ao:n hallituksessa. Tämä valtuustokausi on ollut työntäyteinen ja jää varmasti monella tapaa mieleen. Onhan nyt ollut isoja ja vaikeitakin asioita käsittelyssä. Virkamiehet ovat vaihtuneet tiuhaan tahtiin ja se tuo omat haasteensa työskentelyyn. Sisäiset asiat on saatava kuntoon, että voidaan aloittaa pitkäjänteinen kehitystyö. Odotan uuden valtuuston olevan yhteistyökykyisempi yli puoluerajojen.

Viimeisen vuoden aikana laitoin itseni likoon oikein kunnolla soten saralla. Sain siitä paljon kiitosta ja tsemppiä jaksamiseen. Tässä vaiheessa täytyy pitää puolia lähipalvelujen turvaamisessa kunnassamme. On oltava kuulolla tulevasta Sote- uudistuksesta ja vietävä viestiä tahtotilastamme. Meillä on ikääntyvä väestö ja ei olisi kenenkään edun mukaista ajeluttaa heitä kuntarajan yli saamaan palveluja. Sitähän emme vielä tiedä, mitä vuosi 2019 mahdollisesti tuo tullessaan.

Viime vuonna saimme elinkeinoasiamiehen, joka tietenkin työhönsä kuuluvana osana tekee pr- työtä kuntamme eteen. Meillä kuntalaisilla on myös tärkeä rooli; meidän tulee markkinoida kuntaamme positiivisilla puheillamme. Kyllä jokainen löytää myös hyvää sanottavaa! Asukasluku tulisi saada kääntymään plus- merkkiseksi, saada luotua uusia työpaikkoja ja uusien yritysten houkuttelemista kuntaamme. Olemme hyvien kulkuyhteyksien päässä. Meidän pitää olla joustavia ja myös ripeitä päätöksenteossa. Elinkeinoasiamiehellä on näytön paikka, haasteita riittää, niin yrityspuolella kuin kulttuuri- ja matkailuasioiden kehittämisessä.

Lukion säilyminen innostavana, kiinnostavana ja monipuolisena opiskelupaikkana teettää työtä. Sen säilyminen takaa hyvän ja laadukkaan opetuksen koko Yhtenäiskouluun. Vanhempien tulisi muistuttaa nuoria, että täältä saatu hyvä ylioppilastodistus avaa ovia eteenpäin samalla tavalla kuin esim. tamperelaisen lukion. Lapsiin ja nuoriin on satsattava eikä saa mennä aina raha edellä- ajattelulla. Täällä on hyvät liikuntaharrastusmuodot. Löytyy hyviä vetäjiä ja ohjaajia, jotka vuodesta toiseen käyttävät vapaa-aikaansa tunteja laskematta. On äärettömän hienoa, kun lapset/nuoret saavat suunnata energiaansa omiin harrastusmuotoihin ja nauttia niistä.

Ja edelleenkin voitte tulla juttusille tai laittaa sähköpostia. Olen juuri sinua varten!

Osoitteeni on merviharkonen@luukku.com