7 Korppoo Matti

Olen 48-vuotias yrittäjä Jäminkipohjasta. Minulla on 16- ja 19- vuotiaat pojat ja elän avoliitossa. Asuin välillä noin 25 vuotta Ruoveden keskustassa, ja nyt vuoden 2020 syksyllä palailin asumaan takaisin kotikonnuille Jäminkipohjaan.

Olen nyt toista kautta kunnanvaltuutettuna. Olen ollut kunnanhallituksen jäsen yhden kauden ja nyt loppumassa olevan kauden olen ollut elinvoimalautakunnan puheenjohtajana.

Teen oman yhtiöni kautta pääasiassa kahden ruotsalaisen konevalmistajan myyntityötä ja markkina-alueena on koko suomi. Vaikka etätyö ei ole mikään uusi asia, vallitseva Korona-virus tilanne on muuttanut täysin työnkuvaa. Ennen Koronaa oli jatkuvasti asiakaskäyntejä ja neuvotteluja, nyt tällainen ei tulisi kysymykseenkään. Työt ovat kuitenkin tulleet tehtyä, ehkä jopa osittain paremminkin kuin aikaisemmin, kiitos Teams ym. verkkopalvelut! Tässä nähdään, että Ruovesi ei poissulje sijainnillaan mitään, vaan nimenomaan mahdollistaa mm. valokuidun kautta tehokkaan työkalun suurelle määrälle ihmisiä.

Mistä/miten Ruovedelle lisää työpaikkoja, yrityksiä, työntekijöitä sekä kuntalaisia? Samaa kysymystä pohditaan jokaisessa kunnassa ja kaupungissa. Ruovedellä on oltava aina vaan tehokkaampi elinkeinopuolen osaaminen sekä panostus, että voidaan nopeasti vastata tuleviin haasteisiin. Elinvoimaa pitää olla. Tontit, kaavoitus, yrityksille sopivat toimitilat esim. vastaanottotilan ominaisuudessa, alueen ja ihmisten tunteminen sekä nopea reagoiminen tulevat olemaan avainasemassa.

Ruovedellä on helppo ja turvallinen asua. Peruspalvelut löytyvät ja kaikki perusasiat toimivat aika mukavasti. Uusi päiväkoti antaa aivan uudet puitteet toiminnalle ja varttuneemmille lapsille koulutusmahdollisuudet löytyvät lukioon saakka. Myös harrastusmahdollisuuksia on hyvin.

Hyvää alkavaa kesää!

T: Matti   050-5287888 / matti.korppoo@loija.fi